Saturday, June 13, 2015

Road Trip = Malaysia : Pulau Pinang - Street Art ; Bukit Bendera

GeorgeTown

Salah satu tarikan Pulau Pinang ni adalah street art die yang terdapat di GeorgeTown. Ade yang cantik, ade yang macam biasa je, ade yang pergh kagum giller lukisan nih! Kitorang rent scooter dari kedai Stardust area lebuh Chulia untuk round-round GeorgeTown tangkap gambar street art yang ada kat sini. RM30/24jam. Not bad la(kot). Padel la yang menjadi drivernye sebab aku memang tak tau apa-apa pon hal motor ni. Memang ke laut je!

So, memang spent lebih dari separuh hari mencari street art nih. Sampai aku rasa cam dah tak larat je....

Tapi bagi aku, aku lebih tertarik dengan design bangunan diorang yang masih lagi mengekalkan design lama. Serius suka giler. Membuatkan aku teringat bangunan kat Kuala Pilah. Dan Melaka. Dan Kajang(tapi sayang tak maintain) .

layan kan gambar. Sebab gambar street art ni banyak sangat, aku letak je sekumpulan dalam album kat photobucket. Layankan je ler









Bukit Bendera

Last skali naik bukit bendera ni time sekolah rendah dulu. Memang dah lama dah. memory aku pon cam kabur-kabur je.

Harga tiket: sape yang beli sebelom pkol 9.30 pagi, dapat harga RM3 untuk pemegang MyCard. Murah tak? Murah kan?

Time kitorang pergi tu memang kire awal. tayah beratur bagai. Jalan je terus ke tram die.

Clear!!!




Tetibe je ade mende love lock nih. Hurm...dok kat plantar ni di buatnye cam ala-ala kat namsan tower


Sampai je atas, sayang je. Tak nampak view bawah sebab kene tutup ngan kabus. Jambatan pon tak nampak. Nak wat cane ye tak?

That's all for this trip. Might be coming back for more in the future!



No comments:

Post a Comment